Çankaya İlçesi Güvenevler Mahallesi’nde bulunan yapı özgün planlama anlayışı, akılcı tutumu, detayları ve yalın cephe düzenlemesi ile dönemin önemli konut yapılarından birisidir. Yapının kimin tarafından hazırlandığı bilinmeyen mimari projesi 1954 yılında onaylanmıştır. Dosya belgelerinden Yüksek Mühendis Mimar Mehmet Savaş tarafından hazırlandığı anlaşılan tadilat projesi ise 1963 yılına tarihlenmektedir. Devlet Tiyatrosu Sanatkârları Kooperatifi tarafından inşa edilmiş olan yapı zemin kat ve üç normal kattan oluşmaktadır. İç avlu etrafında yer alan daireler farklı bir komşuluk ilişkisini tariflemektedir.Tek bir kütle olarak ele alınan yapı oldukça yalın bir cephe düzenine sahiptir. Arka dairelerde ortak kullanım alanlarının cepheye yansıtılması ile sağlanan hareketlenmenin dışında yapının tüm cephelerinde, tekrar eden pencerelerle elde edilmiş bir düzen görülmektedir. Girişi Cinnah Caddesi’ne bakan cephede yer alan yapının eğimden yararlanılan cephesinde ticari kullanımlar yer almaktadır. Yapının ağır kütle etkisini hafifleten ve müthiş bir iç mekân zenginliği sağlayan, avlu olarak düzenlenmiş aydınlık, cephelerden hissedilmemektedir. Yapının planlaması bu iç avlu etrafına konumlandırılan dairelerle oluşturulmuş, böylelikle hem apartman içerisinde komşuluk ilişkilerini güçlendirecek geniş bir mekân yaratılmış, hem de her katta bulunan dört dairenin tüm servis birimlerinin ışık alması sağlanmıştır. Yapıya genişçe bir camekân olarak düzenlenmiş antreden girilmektedir. Bu antre yapının planlamasında merkeze alınan avluya açılmaktadır. Girişin avluya göre simetriğinde oluşturulan dikdörtgen planlı merdiven üst katlardaki dairelere erişimi sağlamaktadır. Dairelere girişin sağlandığı ve özel kullanımlı servis birimlerinin konumlandığı sahanlıklar avluyu çevrelemektedir. Avlunun batısında ve doğusunda yer alan iki daire birbirlerinin simetriği olacak biçimde tasarlanmıştır. Tüm dairelere kare planlı bir antre aracılığıyla girilmektedir. Avlunun doğusunda kalan dairelerde bu antre doğrudan Cinnah Caddesi’ni karşılayan, geniş pencere yüzeylerine sahip olan salon, mutfak ve tuvalet mekânları ile ilişkilenmektedir. İki yatak odası ve banyodan oluşan özel mekânlar ise bir koridor aracılığıyla bu antreye bağlanmaktadır. Avlunun batısında yer alan konutlarda ise kare planlı antre doğrudan salonla ve bir oda ve mutfak ve tuvalet gibi hacimlere geçişin sağlandığı küçük bir birim ile ilişkilenmektedir. Bu birim aynı zamanda özel yaşam alanlarını birbirine bağlayan bir koridora açılmaktadır. Bu dairelerde bulunan salonların da Cinnah Caddesi ile ilişkilenmelerini sağlamak için, bu birimler dışarıya taşırılarak caddeyi karşılayan yönde cephelere birer balkon eklenmiştir. Cinnah Caddesi 22, akılcı planlaması, özgün detayları ve komşuluk ilişkilerini güçlendiren mekân üretimi ile dönem konut yapılarına özel ve önemli bir örnek oluşturmaktadır.
Yapının cephesi son derece sıradan ama apartman iç mekanları nitelikli-ince, uzun arsa, cephede kullanamadığı hakkını derinlikte kullanmak istiyor (1.5 cm, 3 m) reddeliyor-müracatlar Devlet Tiyatrosu Sanatkarları Kooperatifi tarafından yapılıyor-sahipleri: Muammer Esi (devlet tiyatrosu sanatkarı), Ayhan Aydan, Türkan Başoğuz, Meliha Arz, Vasfiye Baransel, Abdullah Arsever, Süleyman Güler, Mukadder Girginkoç, Hilmi Girginkoç, Sabiha Erdoğdu-Ruhsat talebi: 21.5.1954-22.8.1955: ilave 1 kat talebi-19.11.1964: imar durumu-21.5.1954: proje tarihi ancak proje dosyadan çıkmamış-17.4.1984: 22/1 dairesindeki kaçak işlemler için af yasasından yararlanma talebi